Hmi211 коды ошибок

Панель управления Power Command PCC1301

Панель управления PCC1301 включает в себя все, что необходимо
для пуска, установки и управления ДГУ. Это устройство отличают
высокие показатели надежности, удобство эксплуатации, широкий
диапазон температур эксплуатации, полностью защищенное от
воздействия внешней среды исполнение.
• Разработана для использования с опциональной панелью удаленного
мониторинга или переключателем «Авто/Выкл./Ручн.»
• Способность полного мониторинга ДГУ
• Система полной защиты двигателя
• Измерение напряжения и тока по 3-м фазам
• Управление запуском двигателя
• По два входных и выходных сигнала пользователя
• Встроенный AVR (автоматический регулятор напряжения)
• Температурный режим от -40° С до +70° С
• Компактные размеры 224х149х65 мм (ШхГхВ)
• Универсальный сервис-инструментарий

Система индикации и управления

• Возможность использования нескольких панелей с одной ДГУ путем
коммуникации через встроенный RS485
• Возможность удаления панели на расстоянии до 300 м от ДГУ
• Отсутствие наружных переключателей
• Мгновенное отображение статусных и аварийных сообщений
• Полное отображение состояния ДГУ:
3-х фазное напряжение и ток,
температура ОЖ, давление масла,
напряжение батарей, частота,
история ошибок
• Возможность настройки и
• регулировки ДГУ
• Компактные размеры
141х111х33,5 мм (ШхГхВ)
• Защита дисплея IP54

Компоненты системы управления

Система управления PCC1301
модульной конструкции, состоит из
следующих элементов:
– PCC1301 (Основное устройство)
– HMI211 (Интерфейс человек-машина)
– HMI113 (Универсальный сигнализатор – Опция)
– Aux101 и Aux102 (Модули Входа / Выхода – Опция)
В данном курсе рассмотрим функции контроллера PCC1301 и функции
дисплея оператора HMI211

Структура системы управления

HMI211
HMI113
(Опция)
Информационная сеть
(4 кабеля)
AUX101
(Опция)
На некоторых
моделях
(Service Tool)
Двигатель
Конвертер
Генератор
Шина Modbus
PCC1301

Функции компонентов

Контроллер PCC1301
(Основной элемент):
Эта плата является “сердцем” системы
управления. Плата содержит все логические
элементы и устройства ввода/вывода
для работы ДГУ.

Функции панели управления PCC1301

– Защита двигателя
давление масла,
температура двигателя,
превышение оборотов двигателя,
проблемы с пуском,
неисправность датчика оборотов.
пониженное напряжение,
повышенное напряжение,
пониженная частота тока,
превышение силы тока – требуются трансформаторы тока .
– Защита генератора
– Задержка времени пуска/останова
– Режим энергосбережения
• пониженное энергопотребление в режимах Off и Auto
– Программируемые I/O пользователя
• (2 входа и 2 выхода)
– Интерфейс Modbus (RS485 RTU)
– Взаимодействие с сервисным ПО
– Защита от воздействий окружающей среды (NEMA 3R/IP53)

HMI211 Дисплей оператора

HMI211 (Интерфейс взаимодействия человек – машина):
Модуль HMI используется для измерения параметров работы генератора
и двигателя.
Поддерживается режим оповещения
о неисправностях
(коды неисправностей и описание)
облегченный вариант системы
управления без сервисного ПО.

Функции дисплея HMI211

Свойства Дисплей оператора HMI211 :
• Подсвечиваемый ЖК дисплей
• Символьный или текстовый экран оператора
поддерживает только английский язык
• Встроенный переключатель Пуск/Выключение/Авто
с программируемым кодом доступа (key switch)
Показания :
• Двигатель
– Давление масла , температура ОЖ ,
– заряд батареи, скорость вращения
• Генератор
– напряжение, ток, частота,
– KVA – полная мощность
• Может быть дополнительно установлен дистанционно

Органы управления дисплея
Светодиоды:
– 1 не в автоматическом режиме





2 останов
3 внимание
4 дистанционный пуск
5 автоматический режи
6 ручной режим
Кнопки:
– 7 режим генераторной установки «Окл» (переход в главное меню)
– 8 предыдущий экран
– 9 кнопки с функциями определяемыми символами на дисплее
Дисплей:
– 10 строка меню (4 символа кнопок)
– 11 графический ЖК дисплей

Режимы дисплея

Battery: 12.4VDC
Eng. Temp: 180~F
Oil Press: 75PSI
AUTO
Текстовый
режим
Load:
1200 kVA
Frequency:60.2Hz
Speed:
1800RPM
AUTO
:
:
:
KVA:
Hz:
RPM:
Символьный
режим
L1-L2: 208
L2-L3: 208
L3-L1: 208
AUTO
L1-N:
L2-N:
L3-N:
L1:
L2:
L3:
AUTO
120
120
120
AUTO
L1: 1200 AMPS
L2: 1200 AMPS
L3: 1200 AMPS
AUTO
1200
60.2
1800
AUTO
L1-N: 120 VAC
L2-N: 120 VAC
L3-N: 120 VAC
AUTO
AUTO
L1-L2: 208 VAC
L2-L3: 208 VAC
L3-L1: 208 VAC
AUTO
12.4VDC
180~F
75PSI
1200
1200
1200

Читайте также:  СТИРАЛЬНАЯ МАШИНА САМСУНГ КОДЫ ОШИБОК НА ДИСПЛЕЕ DOOR

Дисплей – системные сообщения

Системные сообщения отображаются
при включении напряжения питания или при сбое
обмена данными с контроллером РСС1301.
При потери связи с контроллером сообщение
отображается до восстановления связи с контроллером
Когда индицируются коммуникационные сообщения,
можно выбрать режим работы автоматический / ручной.
При подаче питания
Если на экране остаётся любое
коммуникационное сообщение
(и другие меню просмотреть невозможно),
то значит связь между дисплеем и
контроллером РСС1301 утеряна.
Обратитесь за помощью к официальному дистрибьютору.
При потери связи

Дисплей – Сообщения о событиях

Когда активируются запрограммированные события
(пуск или останов), индицируются сообщения о событиях,
показывающие время, остающееся до завершения события.
Сообщение о неисправности является индикатором
состояния “Внимание!” или “Останов”, еще одним
индикатором которого является включения лампы.
Текстовое сообщение о неисправности содержит
номер кода неисправности, краткое описание и
время возникновения неисправности ( текстовом режиме )
Символьные сообщения о неисправностях содержат
номер кода неисправности и символы, указывающие
на тип неисправности ( символьном режиме дисплея)
Подтверждение приема неисправности.
Для подтверждения приема сигнала неисправности/останова
следует нажать кнопку «Откл.» на панели дисплея или
кнопки стрелок, при этом сообщение о неисправности
удаляется с дисплея.
Сообщение о неисправности появляется повторно если
сигнал неисправности не устранен.

Меню оператора дисплея

Состояние двигателя
• напряжение АКБ, температуру ОЖ, давление масла, моточасы.
Состояние генератора переменного тока
• нагрузку генератора (КВА), частоту (Гц), обороты двигателя (об/мин).
Линейные напряжения
• линейные напряжения L1-L2, L2-L3, L3-L1 только для 3-фазных
систем.
Фазные напряжения
• фазные напряжения L1, L2, L3 только в конфигурации звезда,
• В конфигурации “треугольник” это меню не показывается,
• напряжения L1-N, L2-N и L1-L2 только для однофазных систем.
Токи генератора
• показываются результаты измерений токов L1, L2 и L3.

блок-схема меню оператора

Автоматический и ручной режимы

Cummins Power Command HMI-211 Remote Generator Panel

The Cummins Power Command HMI211 Remote Generator Controller is a remote generator control panel with similar functionality as the standard generator mounted HMI211 controller. The Human Machine Interface (HMI211) with the multi-line LCD display and tactile function keys mounts inside the home or building up to 4000 feet (3/4 Mile) from the generator set. The Controller is compatible with Cummins Quiet Connect Series generators.

PCC 1302 Fault Code—The Cummins HMI211 connects to the generator PCC 1302 control board and displays fault codes. Some fault codes are warnings, others cause the generator to shutdown or prevent it from starting.

When the generator experiences a fault, the displayed error code provides insight to the problem for troubleshooting or relaying information to the service dealer. Most fault codes are generated by the Cummins PCC 1302 Controller or by the Engine Control Module (ECM.)

Engine Won’t Start or Difficult to Start

Check the battery connections. A loose battery cable makes a poor connection and reduces the battery power available to the starter and controls. Loose cable connections can prevent a good charge. Also check the fuses and replace as necessary. Check the battery with a battery tester or multimeter. Battery testers have more functions than a regular multimeter, but the multimeter can point you in the right direction.

A fully charged battery should have at least 12.6 Volts. If it’s low than 12.4 volts, the battery could be failing. Below 12 volts it no longer holds a charge and should be replaced.

The fuel supply must be open. On a gas line, the valve lever should be parallel to the pipe and not at a right angle. An empty or near empty propane tank is an obvious but sometimes overlooked problem with the same results. Fill the tank.

Cummins Power 22kW to 40kW Quiet Connect Liquid Cooled Generators

Cummins Power Command HMI211 Fault Codes and Troubleshooting

Cummins PCC 1302 Controller Board

These are the most commonly searched Fault Codes and the methods used to troubleshoot the problem. Most are within the capability of a knowledgeable DIY homeowner. The Cummins Service Manual is a good resource for troubleshooting and repair of the less common fault codes the homeowner may find on their display.

Читайте также:  Коды ошибок стиральной машины брандт с вертикальной загрузкой

Some troubleshooting and Repairs require additional knowledge or specialized software and connections. Refer to the Cummins Service Manual and related literature for additional information and methods.

Cummins Generator Fault Code 143 – Low Oil Pressure Warning

Low oil pressure generally causes a warning condition instead of a full shutdown. Possible causes include low oil level or an oil leak that prevents the engine from maintaining the correct oil pressure. Diagnosis is relatively simple in most cases.

Inspect the generator for a leak. An oil leak is obvious with stains or puddles of oil. A loose oil-change plug or improperly tightened filter could be the cause. Any other leaks should be handled by the local service dealer.

Cummins 50kW to 150kW Generators

Cummins Generator Fault Code 415 – Low Engine Oil Pressure Shutdown

Disable the generator from starting and allow it to cool. Check the oil level. Add oil as necessary, but do not overfill. Inspect the generator for oil leaks. Contact your dealer if the engine is leaking oil.

Cummins Generator Fault Code 151 – High Coolant Temperature Shutdown

Disable the generator engine according to Cummins procedure. Allow the engine to cool. Do not open the radiator of a hot engine.

Check the coolant level once the engine has cooled. If the coolant is low, this is the likely cause. Add coolant in the proper mix to bring it to full, but do not overfill.

Cummins Generator Fault Code 155 – High Intake Manifold Temperature Shutdown

A high intake manifold temperature causes engine shutdown to prevent damage. Call your local dealer for troubleshooting and diagnosis information or consult the troubleshooting procedure detailed in DTC 127 in the EControls Manual.

Cummins Generator Fault Code 488 – High Intake Manifold Temperature Warning

Disable the generator and allow it to cool before diagnosis and repair.

If the ambient temperature is high and the generator provides this warning code, reduce the electrical load on the generator to between 50 percent and 75 percent. Running the generator near maximum load in extreme temperatures can trigger this warning.

Clear the air intakes and discharge louvers of debris, litter, snow, or ice.

Check the coolant level. Allow the generator to cool before opening the radiator. Disable the generator from starting before checking / replacing coolant.

Clear the radiator of debris or litter.

Replace a worn or broken fan belt. Tighten loose belts for proper operation.

Cummins Power Generation Air Cooled and Liquid Cooled Standby Generator

Cummins Generator Fault Code 197 – Coolant Level Low Warning

This warning allows the generator to continue operating but should be corrected as soon as possible. A sensor has detected a low coolant level.

Shut the generator down and disable it from starting according to Cummins procedure. Allow the engine to cool. Do not remove the radiator cap while the engine is hot.

Remove the radiator cap after the engine cools. Add coolant to bring the coolant level to full. Do not overfill.

Cummins Generator Code 441 – Low Battery Voltage Warning

This warning code indicates the battery is failing, a cable is loose or damaged, or the battery needs recharging.

Check the battery cables for loose connections. Replace damaged cables or connectors. Clean corroded connectors or replace them.

Check the battery charger for connection to the AC supply. Make sure the charger is connected to the battery.

Читайте также:  EventLog 6008 в W10 (в W7 тож зависала) [1]

If battery voltage is below 11 volts, recharge the battery. If charging does not restore the battery to 12.0 volts or more, the battery is weak or dead and must be replaced.

Cummins Quiet Connect Air Cooled Features and Benefits

Cummins Generator Fault Code 781 – ECM CAN Data Link Has Failed

The Engine Control Module cannot communicate with the Generator Controller. Causes include a failed CAN data link. The Engine Control Module (ECM) lost power or failed.

Checking the ECM

An emergency stop button has a relay that opens and closes. The normal state is closed. The open state disables power to the ECM keyswitch input. Pull out the switch to inactivate the emergency stop. Reset the emergency stop button. Press Off on the operator panel. Press Reset. Select Manual or Auto.

Make sure the emergency stop button is functioning. Measure the emergency stop outputs in the open and closed states. Verify the outputs switch states when the button is activated (pushed in) and deactivated (pulled out). Replace the switch if it doesn’t change states.

Check baseboard wiring.

Measure battery power at the keyswitch relay input and output. If battery power is present at both the input and output, the relay is functioning properly. If battery power is present at the input, but not the output, replace the relay.

Checking the CAN data link

Check the Datalink harness and connector pins between J11-20 to J1939+ and between J11-19 to J1939-. Check the shield ground connection at J11-17.

Disconnect the J11 Connector from the baseboard. Disconnect the EMC Datalink Connection. Measure the resistance between J11-19 and J11-20. The resistance should read 60 Ohms.

If the resistance is not 60 Ohms, check the terminating resistors. Each resistor should be 120 Ohms. Replace defective resistors.

Cummins Generator Fault Code 1438 – Fail to Crank Shutdown

The engine failed to crank when instructed to start. A fault 1438 Fail to Crank indicates the engine cannot start because it won’t turn. Possible causes include a dead or weak battery or a failed starter.

Verify the battery voltage is at least 12 volts (24 Volts on a 24-volt system). Charge a low battery or replace a battery that won’t charge above 12 volts.

Press the “Reset / Fault Acknowledge” Button on the display. Test the battery voltage at the starter B+ connection while the generator attempts to start. A correct voltage reading could indicate a defective starter. Fail to Crank 1438 Cummins Fault Code

Best Natural Gas Generator for Whole House Power

Cummins Generator Fault Code 1472 – High AC Current Shutdown

Generator output current exceeded 150 percent of generator rated current capacity. The most likely cause is an overloaded generator.

Remove unnecessary loads from the generator starting with loads that draw the most current such as electric dryers, electric range, electric water heater, or central air conditioning.

Cummins Generator Fault Code 5134 – Unknown Shutdown at Idle

The fuel supply is inadequate. Either the gas shut off or the fuel pressure was insufficient to run the engine.

Check the fuel supply for the correct fuel pressure and pipe size for fuel delivery. The engine must have an adequate supply of fuel for the engine to run.

Cummins Generator Fault Code 1246 – CAN Unknown Engine Fault

PCC 1302 Fault Code 1246 indicates the control board received an unknown message from the Engine Control Module (ECM.) The reason is unknown and may be an ECM fault for and Engine Fault.

Diagnosis of Cummins Fault Code 1246 requires the E-Controls Service Tool.

Best Backup Generators for Hot Climates

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *